Nieuw onlineplatform BeStarter

Van Afghaanse asielzoeker naar CEO


Sinds 2 maanden runt Reza Panahi (33) zijn eigen eenmanszaak BeStarter dat digitale oplossingen biedt voor startende bedrijven. Hij vluchtte in 2016 met zijn partner van Iran naar België. Hij is afkomstig uit Afghanistan en woont momenteel in Kortrijk. Twee jaar geleden werd hij erkend als vluchteling.

“De visie van BeStarter is heel simpel: eenvoudige, goedkope en betrouwbare technologie bieden voor starters en kleine bedrijven,” legt Reza uit.

“Ik begrijp hoe moeilijk het is wanneer een bedrijf weinig budget heeft! BeStarter biedt kleine en betaalbare applicaties aan die een zaak kunnen verder helpen.”

Goedkoper betekent niet dat de technologie niet veilig, stabiel en performant is. Vaak kost het duizenden euro’s voor het uitbouwen van digitale applicaties. BeStarter biedt de app aan verschillende klanten tegelijkertijd aan om zo de kosten zwaar te kunnen drukken.

“Ik was vluchteling in Iran. Voor mijn carrière, studies en toekomstmogelijkheden ben ik naar Europa gekomen. Hier heb ik veel meer kansen dan in Iran om mij te ontwikkelen. Deze kansen wil ik nu dan ook volledig grijpen.”

Ontwerp zonder titel
Knipsel

Hulp van Project AZO!

“Voor ik mijn zaak 2 maanden geleden startte, had ik enkele gesprekken met begeleiders van Project AZO!. Ik kreeg heel wat tips & tricks over waar ik moest opletten, hoe je een ondernemingsplan opstelt, wat de valkuilen zijn van ondernemen in Vlaanderen …”.

“Eerst wil ik mijn klantenbestand uitbouwen voor BeStarter. In deze moeilijke coronatijden maak ik efficiënte en effectieve technologie die creatieve oplossingen biedt."

"Heel wat van mijn vrienden hebben een migratieachtergrond en zijn een eigen zaak begonnen. Soms is het moeilijk om je aan te passen aan een totaal nieuwe en onbekende omgeving. Je moet weten wie je klanten zijn en wat ze willen. Mijn technologie helpt je de markt analyseren.”

Toekomst

Binnenkort brengt Reza een app (IMenus) voor restaurants uit waarmee klanten contactloos via QR-codes aan de slag  kunnen.

Met IMenus maken klanten hun keuze, die ze direct online kunnen afrekenen. De order komt direct binnen in de kassa en bij de keuken of bar. Eenvoudig en efficiënt in coronatijden. “Maximale flexibiliteit, veiligheid én aansluiten bij de mindset en wensen van klanten.”

In de toekomst wil Reza ook een applicatie maken voor mensen hun zoektocht naar werk te faciliteren.

“Je moet niet alleen aan je zelf denken. Wat willen anderen en hoe kan je hen helpen? Ik krijg daar een goed gevoel bij."